Ten slotte - Reisverslag uit Obdam, Nederland van Lida Heddes - WaarBenJij.nu Ten slotte - Reisverslag uit Obdam, Nederland van Lida Heddes - WaarBenJij.nu

Ten slotte

Blijf op de hoogte en volg Lida

22 September 2014 | Nederland, Obdam

Inmiddels zijn we alweer een weekje thuis. De laatste 4 dagen in Santiago waren heerlijke relax dagen. Donderdag de kathedraal van buiten en van binnen bekeken . Helaas stond het gebouw in de steigers i.v.m een grondige restauratie die tot 2016 gaat duren. Vrijdag heerlijk geslenterd door de stad, een museum bezocht en diverse terrasjes aangedaan. S'avonds de pelgrimsmis bijgewoond . Een ware belevenis. Toppunt: het zwaaien met het wierookvat door de kathedraal. Vroeger noodzakelijk vanwege de stinkende pelgrims. Zaterdag op excursie geweest naar Finisterre. De meest westelijke punt van West Europa. Pelgrims verbranden hier oude kleren om symbolisch het oude achter te laten. Zondag 14 sept met het vliegtuig weer naar huis. 6 weken nodig om in Santiago te komen, binnen 2,5 uur weer terug in Amsterdam. De kinderen en klein kinderen zorgden voor een warm welkom op Schiphol. De fietsen zijn inmiddels ook weer in Obdam. We moesten wel het nodige sleutelwerk verrichten om ze rijklaar te maken. Afgelopen zaterdag de verjaardag van Lida, Wim en de goede thuiskomst gevierd . Dit was een pelgrimstocht met zoveel mooie herinneringen , dit vergeet je nooit meer .
Het is mooi gaan.
Wim en Lida